søndag den 26. juli 2015

Charles Darwin & Clarence House




Charles Darwin   Austin, England 1992/2003  (frøplante x Golden Celebration)
Meget store og fyldte blomster, i lysgul/bleggyldne toner, med en stærk, delikat frugt/tea/citrus duft. Sund plante på godt en meter i højden. Remonterende.
Jeg har læst at flere finder dens duft, er den fineste af alle, mens andre syntes at det er den grimmeste rose som Austin har produceret!? :-o 













Clarence House   Peter Beales Roses, England 2000   (City of York x Aloha (Boerner 1949))
Cremehvide med skær af citrongul, tætfyldte rosetblomster med intens citrus/frugt duft! Klatrerose med mørkegrønt, sundt blankt løv, som remonterer. Gave til Queen Elizabeth (Queen Mother) på hendes 100 års fødselsdag, og opkaldt efter hendes residens Clarence House
Denne rose kunne jeg slet ikke stå for!
Rosen er ikke umiddelbart til salg i Danmark, men Rosenposten har den heldigvis. Jeg glæder mig så meget til at følge denne rose.





Billederne er lånt på Peter Beales Roses´ Webshop. (indtil min egen er større :))

I 2017 (første sommer) var der lige en enkelt smuk blomst, men den fugtig/lumre forsommer gav meget meldug:










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...