søndag den 26. juli 2015

Ina an Mona


Ina an Mona     Austinrose, sport af Leander, Tyskland 1992  (Leander: Charles Austin x frøplante)
Meget smukke og sirlig rosetformede blomster i dejlige toner af varm abrikos og mættet rødrosa, som hurtigt glider over i violette toner, og bleget til lys lillarosa. Knopperne er næsten koralrøde og understreger yderligere det fine farveskift. Sund og hårdfør busk/klatre rose, som formodentlig tåler nogen skygge, ligesom Leander. Remonterende.
Det er en rose jeg ikke har prøvet før, men da min datter hedder Ina, så måtte jeg bare have den! Jeg har før haft Leander og var særdeles glad for den, så en rosa udgave kunne være spændende. Jeg har også købt en plante, (en høstfloks) med samme navn som min søn.











Herover ses rosen om sommeren, og herunder en blomsterklase fra 16. Oktober, hvor farven er mere sart:









2017:
2018:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...