søndag den 26. juli 2015

Abraham Darby



Velkommen til min foto "opslagstavle" hvor jeg præsenterer mine roser i alle blomstrings stadier, samt busken som helhed. 
Jeg har været nødt til at beskrive nogle roser sammen, da overskueligheden i listen forsvinder hvis jeg laver nye indlæg. (så kommer den pågældende måneds indlæg til stå som "rosenliste")

Du er meget velkommen til at besøge min hoved-blog: Alice´s Eventyrland 




Abraham Darby    Austin, England 1985  (Aloha (te-hybrid, Boerner 1949) x Yellow Cushion)
Dejlig citrusduftende rose i flere toner af gyldenrosa og orange, som bleger til lysrosa. Blomsterne er meget store og den remonterer rigtig godt. Stor buskrose som kan bindes op som lav klatrerose. Væksten skulle være kraftig.
Sundheds status: Hos mig har den desværre aldrig været en rose med kraftig vækst, så nu er den plantet i krukke. Den er rimelig sund, det er ikke den første som angribes af svampesygdom. Den skulle have tendens til rust, men jeg har kun set det i 2017, på et par enkelte blade. (2017: meget vådt vejr siden midten af Juli)














Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...