lørdag den 18. juli 2015

Royal Jubilee & Corvedale




Royal Jubilee   Austin, England 2012
Mørkrosa kugleformede blomster med kraftig frugtagttig duft. Introduceret til Engelske Dronning Elizabeth II, diamant Jubilæum. Austin anbefaler varmt denne rose, og med dens runde blomster og kraftige frugtduft, så var den et must for mig! :) Jeg prøvede forgæves at skaffe den i 2014, men først i 2015 lykkedes det.
Den skulle blive en stor smuk busk, være sund og remontere godt.








Disse to roser har jeg valgt at samle da deres helhedsindtryk er ganske ens, nu hvor de begge er unge planter (måske ændrer det sig senere) 
Corvedale købte jeg faktisk fordi jeg ikke kunne skaffe Royal Jubilee, og de er så afgjort dyrkningsværdige roser begge to, med hver deres intense duft og smukke blomster.




Corvedale    Austin, England 2001  (Charles Rennie Mackintosh x frøplante)
Rosapink kugleformede blomster, som minder meget om Raubritter i lidt forstørret udgave. Duften er kraftig af Myrrh. Busken er sund og beskrives som problemfri bedrose og bliver omkring 1½ m i højden. Rigtblomstrende.








Royal Jubilee

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...