tirsdag den 21. juli 2015

Queen of Sweden




Queen of Sweden     Austin rose 2004.  (frøplante x Charlotte(Austin, 1994))
Mellemhøj rose, som vokser temmelig opret, og dens blomster sidder altid perfekt præsenteret på en lige stilk, helt uden at nikke sidelæns. En perfekt rose til forgrunden i et bed, hvadenten det er blandt mindre stauder, eller andre roser. Blomsterne hører blandt de aller smukkeste man kan forestille sig, med de mange kronblade fordelt så fint i mange lag i en halvåben afrundet roset. Farven er en mild varm lyserød, med en anelse laksefarve. Duften er let af myrrh. Den skulle være meget holdbar i vase. En af mine favoritroser, og jeg tog min første plante med mig fra min tidligere have, men købte endnu én til forgrunden af det lange brede tværgående bed. Remonterende og med særdeles sundt løv.



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...