lørdag den 18. juli 2015

William Shakespear & Wild Edric


William Shakespear  2000    Austin, England 2000  (frøplante x The Dark Lady)
Rosenbusk på omkring en meter, med meget smukke mørke rødviolette blomster i rosetform. Remonterende. Mine stod i haven da jeg flyttede ind, men de trivedes ikke. Det flotteste billede jeg har set af rosen, var et eksemplar som stod i et fortovs bed i Californien (altså stegende varmt) Jeg har flyttet mine 2 til en varm solbeskinnet plads mellem to sten/flise belagte stier, og nu trives rosen virkelig godt!















Wild Edric   Austin, England 2005 Rugosa hybrid   (frøplante x frøplante)
Mørk rosa blomsterfarve, med violette toner og dejlig stærk gammelrose duft. Den har vundet en pris for exceptionel hårdførhed.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...